• Inici
  • Butlletí
  • Consells energètics 2018: febrer – La factura de la llum

Consells energètics 2018: febrer – La factura de la llum

Continuem amb la sèrie de consells perquè el 2018 aconseguim ser més eficients en el consum de l’energia.

Una de les despeses importants i inevitables de qualsevol empresa és el subministrament elèctric. La factura de la llum no és fàcil d’entendre: hi ha molts conceptes i no sempre és prou transparent i entenedora. Per això donem uns consells per millorar la contractació i estalviar uns quants diners al cap de l’any. Quins conceptes hem de tenir presents?

La potència contractada (kW)
Com més ajustada sigui la potència contractada a la potència real màxima que fem servir, millor. Si superem la potència contractada tindrem un recàrrec a la factura. De la mateixa manera, si utilitzem una potència molt inferior a la contractada estarem pagant uns diners fixes cada mes per una energia que no utilitzem. Demaneu assessorament a un electricista de confiança per saber quina és la potència òptima a contractar.

La discriminació horària:
En les tarifes 2.0 i 2.1 (fins a 15 kW de potència contractada) tenim la opció de contractar la discriminació horària (DH). La DH divideix el dia en dos períodes horaris i el preu de l’energia canvia a cada tram horari. El tram de nit i matí (vall) és més barat i, el de tarda (punta), una mica més car. Per tant, si a l’empresa es treballa tot el dia, normalment ja surt a compte contractar aquesta modalitat, especialment en comerços i oficines. Els contractes amb  potències superiors a 15 kW (tarifes 3.0, 3.1) ja tenen definits tres períodes horaris amb preus diferents.

Serveis extra facturats
Normalment són ser serveis de manteniment. Aquest servei no és obligatori a l’hora de contractar el subministrament d’electricitat però a vegades va lligat a descomptes que fan les companyies per captar nous clients. Si estem pagant algun d’aquests serveis podem demanar informació a la comercialitzadora per conèixer exactament quines prestacions i condicions té i així decidir si el volem mantenir o bé el donem de baixa.

Canviar de comercialitzadora
Amb el mercat lliure podem triar quina comercialitzadora volem que ens facturi la llum. Actualment n’hi ha moltes on escollir. Consulteu el web del comparador de la CNMC per conèixer totes les ofertes. Ens podem decantar per la que ens ofereix millor ofertes econòmiques, una del territori, una d’energia verda, etc. Abans de decidir-nos, cal comparar preus i serveis amb la factura actual: llegir atentament les condicions i mirar si inclou la contractació i cobrament de serveis addicionals. Cal saber com es realitzarà la revisió periòdica dels preus i si inclou compromís de permanència i penalitzacions econòmiques per la seva cancel·lació. Si fem la contractació a través d’Internet, cal guardar o imprimir una còpia de l’oferta i el contracte, ja que disposem de 14 dies per desistir del contracte sense haver de donar cap justificació.

 

Imprimir aquest article

Trackback from your site.

Deixa un comentari

Hauries d' identificar-te per deixar un comentari.
A Manlleu
Fem Xarxa