Forn de Pa Altarriba, 60 anys

El 1958, Jacint Altarriba i Conxita Terricabras van obrir a Manlleu un forn tradicional. Quan Francesc Altarriba va prendre el relleu va fer créixer el negoci familiar fins a convertir-lo en una empresa que avui opera en tot el país, diversificada en diferents marques vinculades al sector del pa. Per la seva manufactura, recerca, comercialització i magatzematge, el grup d’empreses ocupa una superfície neta de més de 5.000 metres quadrats, sense tenir en compte els punts de venda directes. La seva facturació supera aquest 2018 els 4 milions d’euros.

L’epicentre empresarial recau en la marca BonBlat. El 2005 va iniciar una nova etapa amb  Altarriba Pans, empresa de masses congelades i de gran prestigi dins del món de la restauració. El 2010 neix la segona marca, ALTERpans, amb la finalitat d’abastar el mercat del gran consum i reservar el segell de qualitat BonBlat al client professional amb més de 800 referències i marcant el camí per altres empreses. Aquest mateix any, Francesc Altarriba gesta l’empresa Suport Actiu S.L., per oferir serveis de consultoria especialitzada al món del pa. Amb l’assessoria Francesc Altarriba Consulting (FAC) forma un equip de professionals especialitzats en crear i expandir la figura del Pannier en establiments d’hostaleria de primer nivell i oferir assessorament professional a empreses de fleca que necessiten resoldre problemes o posicionar-se en el sector.

Després de 60 anys, el grup compta amb una xarxa de fleques pròpies a Manlleu i també és fundador i copropietari de HäNSEL, establiment a primera línia de les millors fleques de Barcelona.

En els últims anys Altarriba ha estat un precursor i referent en la incorporació del sistema de Responsabilitat Social Corporativa (RSC) al seu grup empresarial, apostant per una contribució activa i voluntària del millorament social, econòmic i ambiental.

La suma de la xarxa de botigues i la RSC el porta a la creació de les Bakery Coffee [0% Gluten]. Una firma que s’ha establert ja al mercat per créixer i innovar en el món de l’alimentació sense gluten, amb producte fresc i inclusiu fabricat directament a les botigues, amb obrador propi. Després de dos anys d’obertura de la primera botiga, n’hi ha quatre funcionant en mode de franquícia i hi ha acords tancats per obrir-ne quatre més el 2018-19, una d’elles a Madrid, i amb peticions d’exportar el model a Amèrica Central.

 

Imprimir aquest article

Trackback from your site.

Deixa un comentari

Hauries d' identificar-te per deixar un comentari.
A Manlleu
Fem Xarxa