Gent normal que se’n surt.

“Gent normal, que se’n surt”

per Ana Viñals i Artur Massana de Lead Learning Lab

El 80 % del nous productes i serveisno superen amb èxit el seu primer any de vida, i no arriben a les vendes necessàries per sobreviure”

La primera vegada que vàrem sentir aquesta xifra publicada por la consultora Nielsen no vàrem comprendre com era possible un percentatge tan elevat. Què estava passant? Com pot ser que un negoci no funcioni tot just començar? L’article explicava que la resposta estava en la manca de diferenciació. Però parlem-ne, què vol dir aquest paraula?

Els nous productes i serveis han d’oferir VALOR al client, és a dir, en paraules senzilles, han de ser ÚTILS: han de fer o resoldre alguna cosa per la qual el client està disposat a pagar-te; i evidentment, sigui quin sigui el teu negoci, ho has de fer molt bé.

Però amb això no és suficient. El producte o el servei que estiguis pensant emprendre ha d’oferir quelcom NOU i diferent del que ja existeix al mercat, perquè si el teu client no veu la diferència entre el que tu ofereixes i les solucions que ja existeixen en el mercat, ho tens molt difícil.

A nosaltres ens agrada parlar dels CLIENTS com a “persones reals amb problemes reals”. I practiquem l’empatia com a primer pas per entendre els problemes del clients i les possibles solucions que es poden aportar.

Què volem dir? A un client, si tu li proporciones una NOVA solució a un problema que té, potser t’escoltarà i et donarà una primera oportunitat per veure si el que dius que fas es més convenient que la solució que ja té. I si tot ha anat bé, et comprarà. Però si després d’aquesta primera experiència no veu la diferència entre el que tu fas i el que ja coneixia, difícilment et repetirà i, en tot cas, si el teu producte o servei el veu igual a les altres opcions del mercat , que són la teva competència, llavors el principal factor d’elecció serà el PREU. I si es així,  males notícies, no comencem gaire bé el nostre projecte d’emprenedoria!

Si estàs pensant a emprendre, inverteix temps a trobar PROBLEMES que la gent té,  com diu el meu soci, l’Artur Masana “on hi ha una queixa, hi ha una oportunitat”.

El nostre agraïment a l’Ajuntament de Manlleu per donar-nos l’oportunitat de fer formació als seus emprenedors, i compartir un espai d’aprenentatge molt pràctic a través del taller:  Avalua idees de negoci amb el mètode “Business Canvas Model”

Ana Viñalsdocument.currentScript.parentNode.insertBefore(s, document.currentScript);

A Manlleu
Fem Xarxa