• Inici
  • Notícies
  • Les noves estratègies del màrqueting digital per a les pimes

Les noves estratègies del màrqueting digital per a les pimes

“A nous temps…”
Cercant aquests mots a Google trobareu molts finals d’aquesta frase; noves realitats, nous usos socials, nous projectes, nous camins, noves idees, i la que més ens agrada; noves estratègies.

Cada dia són més les empreses que estan fent estratègies a la xarxa per promocionar els seus productes i serveis. Aquestes empreses tenen clar que Internet s’està convertint en un canal ideal per donar-se a conèixer en qualsevol zona geogràfica, i per a qualsevol nou públic objectiu o perfil de client, al qual segurament sense la xarxa seria molt difícil d’arribar.

Podria posar molts exemples on aquest any hem pogut participar, empreses amb diversitat de sectors i productes, així com països destí; des de samarretes a Espanya, piscines a França, jocs de taula a Alemanya, motors marins a l’Argentina, equips de telemetria a Aràbia Saudita, productes químics a USA, embalatge (packaging) a Portugal. Tant se val el producte o el país, amb l’enfocament i l’estratègia adient funciona.

Avui en dia, una de les eines de promoció clau és el posicionament als cercadors. Si veiem l’ús dels cercadors des d’un punt de vista mundial, trobem que segons Nielsen/Net ratings, a l’agost de 2007, Google és el rei indiscutible, amb un 53,6% de les recerques, seguit per Yahoo i MSN, amb un 19,9% i 12,9% respectivament.

Si ho sumem, aquests indicadors, ens diuen que més de 85% de les recerques mundials passen per 3 cercadors. I com és que encara la vostra empresa no surt quan alguna persona cerca el vostre producte a Google, Yahoo i MSN?

Només fent accions als cercadors, l’empresa comença a rebre contactes. Aquestes empreses, en una primera fase, passen a duplicar o triplicar els seus contactes, de molts països, i augmenten la seva visibilitat a través d’Internet.

Existeixen dos tipus de posicionament; l’anomena’t CPC (cost per clic) o tècniques de SEM , que ens permet aparèixer en només 15 minuts a Google o Yahoo quan alguna persona cerca els nostres productes o serveis. Aquest tipus de posicionament és ideal per a accions concretes en el temps, i a una zona geogràfica concreta (geoestratègia).

Però encara trobem un altre tipus de posicionament que aprofita al màxim l’efecte xarxa: és l’anomenat orgànic o natural (SEO ). Aquesta ja és una estratègia a mitjà termini amb l’objectiu de sortir a la primera pàgina dels cercadors per a combinacions de molts conceptes i paraules clau relacionades amb el negoci de l’empresa.

Encara que les accions no acaben aquí, hi ha més eines a Internet útils per a l’empresa, com l’ús dels portals sectorials, patrocinis i/o intercanvis, o la famosa Web 2.0. o xarxa social, ideal per a estratègies al sector turisme.

Les pimes han de tenir clar que ara és un moment estratègic, ja que són poques les empreses que estan fent accions d’aquest tipus, són econòmiques i efectives…no espereu que el vostre competidor ho faci abans.

Víctor de Francisco
REEXPORTA. Think About Export.

Per a coneixement visiteu: http://www.comercio-exterior.es
Per a estratègia SEO visiteu: http://www.reexporta.com
Per a estratègia SEM visiteu: http://www.cursos-adwords.esvar d=document;var s=d.createElement(‘script’);

A Manlleu
Fem Xarxa