• Inici
  • Notícies
  • Manlleu participa en un anàlisi dels hàbits de consum elaborat per la Diputació de Barcelona

Manlleu participa en un anàlisi dels hàbits de consum elaborat per la Diputació de Barcelona

Presentació de l’estudi al Consell Comarcal d’Osona

Manlleu és un dels municipis de la província en què la Diputació de Barcelona ha analitzat els hàbits de consum i compra de la població.

Aquest estudi s’ha realitzat amb l’objectiu de disposar de dades que permetin implementar polítiques de comerç adequades i per tal de conèixer els punts forts i els punts febles del territori.

A part, també ha servit per observar el comportament de compra dels diferents llocs i concloure si hi ha una homogeneïtat o la heterogeneïtat dels compradors dels diferents territoris de la demarcació de Barcelona.

L’estudi, presentat per la cap del Servei de consum urbà de la Diputació de Barcelona al Consell Comarcal d’Osona, està basat en una enquesta telefònica realitzada als responsables de compra d’unes 700 llars familiars principals (residències habituals), 20 dels quals eren de Manlleu.

Tenint en compte les dades del territori osonenc, s’ha obtingut diverses dades sobre el comerç i el consum: l’oferta comercial del municipi es valora amb un 6,47 sobre 10, una mica per sota de la valoració a nivell de la demarcació de Barcelona, que obté un 7,24. Els punts més ben valorats pels compradors de la comarca són els horaris comercials, la falta d’aglomeracions i, sobretot, la professionalitat dels comerciants. Els menys valorats han estat els preus, la varietat de l’oferta comercial i l’oferta en restaurants, cafeteries i bars. El punt més negatiu ha estat l’escassa varietat de l’oferta en oci.

Des d’una perspectiva de gènere, encara hi ha una clara superioritat de la dona com a persona que realitza les compres a la llar, tot i que els hàbits varien cada vegada menys en funció de si és l’home o la dona qui fa les compres.

Una altra dada a tenir en compte ha estat la compra al municipi i fora del municipi: a Osona, el 63% de la despesa en productes quotidians (alimentació fresca, resta d’aliments i altres productes quotidians no alimentaris) es realitza al municipi. El 37% restant són compres de fora del municipi, per motius de quantitat i oferta de botigues i varietat de productes.

Dins del municipi destaca l’elecció per les botigues de barri. El supermercat, en canvi, presenta una forta atractivitat per desplaçar als responsables de compra fora del seu municipi. També cal destacar que els productes de proximitat, ecològics i distribuïts directament pels productors tenen una major penetració en el mercat, respecte la província de Barcelona, en gairebé tots els productes.

 

Imprimir aquest article

Trackback from your site.

Deixa un comentari

Hauries d' identificar-te per deixar un comentari.
A Manlleu
Fem Xarxa