• Inici
  • Notícies
  • Èxit del ‘Viu Manlleu’ gràcies a la creació de sinergies i al treball conjunt

Èxit del ‘Viu Manlleu’ gràcies a la creació de sinergies i al treball conjunt

La idea embrionària del Viu Manlleu!, que durant dos mesos s’ha visualitzat a la ciutat amb un gran nombre d’activitats, és un projecte que va néixer del comerç: amb anterioritat a l’estat d’alarma, l’OPE Comerç i el MAB (Manlleu Associació de Botiguers) treballaven conjuntament per dur a terme una acció de dinamització comercial que s’havia d’anomenar Comerç Viu. Durant el confinament es van fer diverses reunions en línia per tal d’adaptar l’acció i, donat que la incertesa del moment no preveia la possibilitat d’organitzar accions, es va començar a donar forma a la idea de realitzar diversos vídeos de promoció de ciutat. 

De mica en mica, aquella primera voluntat de visualitzar la situació tan complexa que vivia i està vivint encara el comerç i la població de Manlleu, va anar agafant forma amb un projecte que ha aconseguit, a través de la capacitat cohesionadora i integradora de la cultura, promocionar positivament la ciutat.

Campanya de vídeo

La campanya de vídeos Viu Manlleu! consisteix en un seguit d’entrevistes i converses amb 8 persones de Manlleu just després del confinament per la COVID19. Com han viscut el confinament, que n’han après, què han trobat més a faltar o com els ha canviat aquesta situació són alguns dels temes que es tracten. Els vídeos es poden veure a través del canal de Youtube de l’Ajuntament i de les seves xarxes socials. És a través d’Instagram on els vídeos estan tenint una major repercussió i abast. D’aquests vídeos s’han extret també una imatge i uns missatges que es poden veure pels carrers de Manlleu i que posen al centre de la comunicació a les persones.

Creació de noves sinergies

Una conseqüència positiva de la situació d’excepcionalitat ha estat un treball cooperatiu i la creació de sinergies per fer possible una suma d’activitats on s’hi ha implicat tant les entitats i associacions de Manlleu com autònoms i empreses privades. No només s’ha aconseguit els objectius, s’ha obert la porta a un nou model de creació de valor públic. Els resultats, entre d’altres, són:

  • 6 dies de Festival Cinema a la Fresca de Manlleu, que ha obtingut la millor audiència dels seus 10 anys d’història
  • Espectacle de  l’Escola Liceu & Off-Broadway i espectacles de l’Escola de dansa M. Cinta
  • 18 concerts i audicions de cobles a la Plaça Fra Bernadí
  • 5 Vermuts artístics als jardins de Can Mataró
  • 7 Vermuts artístics a l’embarcador del Ter
  • 7 espectacles artístics al Prat del Rocòdrom
  • 1 edició especial del Manlleu porta cua
  • 1 Edició del MAB Market
  • 2 Presentacions de llibres als Jardins de Can Puget
  • Desconfinament i cercavila de gegants i capgrossos
  • El dia del llibre i la rosa
  • La Gran fideuada de Festa Major
  • La 43a cursa atlètica popular
  • Torneig d’escacs
  • L’ofici de Festa Major
  • Exposicions, teatre i jornada de portes obertes al Museu del Ter
  • Espectacles teatral de Festa Major al Teatre Centre
  • Visites al campanar

Una altra de les apostes ha estat la creació d’un espai públic amb taules i cadires sota les ombres de la plaça Fra Bernadí, per tal que les famílies poguessin menjar i consumir productes cuinats i elaborats per les empreses de la ciutat. Es va invertir en 2.000 bosses gastronòmiques reutilitzables pensades per transportat i consumir els aliments des del comerç fins a aquesta terrassa pública.

En definitiva, estem davant d’un Viu Manlleu! d’èxit i que ha comptat amb una gran participació de públic. Que ha prioritzat en tot moment la Salut Pública i el compliment de la normativa actual d’aforament controlat, mesures de seguretat i distanciament social per poder desenvolupar totes les propostes.

Imprimir aquest article

Trackback from your site.

Deixa un comentari

Hauries d' identificar-te per deixar un comentari.
A Manlleu
Fem Xarxa